13 Temmuz 2021 Salı

KALMADI


İsyan edeceğim herkesten erken
Bühtanımı anlar izan kalmadı
Çekip gideceğim yâd ellere ben
Günü yaylayacak kazan kalmadı
*
Çaşıtları döğe döğe büyüdük
Albayrağı öğe öğe büyüdük
Kem gözlere söğe söğe büyüdük
Efkâr anlatacak yazan kalmadı
*
Ne had bilir ne de hakikat sefil
Dilinde kemik yok üstelik gafil
Ezbere konuşur hem ebleh cahil
Hakkı söyleyecek ozan kalmadı
*
Elleri koynunda sızlanır durur
Sefâlet el ele başbaşa yürür
Düşler sakağında ayağın sürür
Huzur sağlayacak mizan kalmadı
*
Fikre sığmayacak peşler düşündüm
Zikre uymayacak düşler düşündüm
Başa gelmeyecek işler düşündüm
Dilim dağlayacak suzan kalmadı


Beşiroğlu (KALMADI)
_______;
İZAN: Anlayış, duyuş..
EBLEH: Alık, aptal, budala, akılsız, ahmak.
SUZAN: Yakan, yakıcı, ateşli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNAN

Ardışık Hatıralar

Günaydın. Neredeyse 6 ay oldu tek bir dörtlük yazamadım. İlham ile insicam kayboldu aniden. Bu iki firariyi evelsi gün yakaladım ve dün bu, ...