2 Haziran 2020 Salı

SIĞMAZAM

"Gerçi bugün Nesîmîyim Hâşîmîyim Kureyşîyim
Bundan uludur âyetim âyet ü şâna sığmazam"
Seyyid Nesimi

Dil de çerağ serde var zîl kemâne sığmazam
Gam ile yoğrulmuşam ham zamâne sığmazam

Zat ile olmaz işim hakka tapan âdemem
Âleme pîr gelmişem âlî şâne sığmazam

Hakka ittiba edip malamat işret tarzım
Meyhaneden beriyem hanûmâne sığmazam

Başkaldırdım nefsime geldi anda bâde hun
Hakikatte ben deyip âsûmâne sığmazam

Geldim fâni âleme usanmadım çileden
Dilde tadım kalmamış şâdûmâne sığmazam

Sûret-i Hakk’ım deyip keyfiyette deliyem
Kisb-i kârdan geçmişem kor külhâne sığmazam

Ne sedefem ne inci hepisinden münciyem
Kemiyeten zenciyem ben cihane sığmazam

Gerçi geçti nevbahar yitti elden muntazam
Gönül uslandı şimdi cism û câne sığmazam

Mûti beğlerden sanı, namı Beşiroğluyam
Deli Dumrul gadası her meydâne sığmazam

BEŞİROĞLU ...08.05.2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNAN

Ardışık Hatıralar

Günaydın. Neredeyse 6 ay oldu tek bir dörtlük yazamadım. İlham ile insicam kayboldu aniden. Bu iki firariyi evelsi gün yakaladım ve dün bu, ...